Zdigitalizowana (betonowa) dżungla. Miasto w grach wideo. Naśladownictwo
Main Article Content
Abstrakt
Digitalized (concrete) jungle. A city in video games. Mimicry
The article describes the types of mimic relations that appear in video games (universalistic and fragmentary) and the ways in which these types affect the mechanism of constructing the reality of the game world. It discusses three levels of mimic relations which are used in the analysis of examples. It depicts the behavior of the inhabitants of virtual cities in Fallout, The Elder Scrolls and Grand Theft Auto game series. It also analyses the look of the particular locations in GTA: San Adreas, Max Payne 3, Deus Ex: Human Revolution and TES: Skyrim games. In the conclusion, the author points to the potential usefulness of the possible worlds’ theory which, to some extent, bonds the highlighted levels of virtual reality, the creation of the depicted world and the categories of interactivity and mimicry.
Downloads
Article Details
Wydawca „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” jest upoważniony do korzystania oraz do rozpowszechniana wszystkich opublikowanych w czasopiśmie materiałów na podstawie umowy licencji niewyłącznej nieograniczonej w czasie - zawartej uprzednio na czas nieoznaczony każdorazowo z autorem/ką konkretnego utworu na określonych w tamtejszej umowie polach eksploatacji.
POLITYKA OTWARTEGO DOSTĘPU
„Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest dostępna bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach Creative Commons Attribution CC-BY 4.0. (uznanie autorstwa). Użytkownicy/ki mogą czytać, pobierać, wykonywać kopie, rozpowszechniać, drukować, wyszukiwać lub linkować do pełnych tekstów artykułów w tym czasopiśmie bez uprzedniej zgody wydawcy lub autora/ki pod warunkiem podania źródła dostępu i autorstwa danej publikacji. Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (http://www.soros.org/openaccess).
Bibliografia
Łebkowska A., Fikcja jako możliwość. Z przemian prozy XX wieku, Kraków 1998.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Markiewicz H., Teorie powieści za granicą, Warszawa 1995.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Martuszewska A., Światy (nie)możliwe powieści, Gdańsk 2001.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Papkin [M. Witczak], Gry Wojenne, „CD-Action” 2014, nr 5.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Stasieńko J., Alien vs. Predator. Gry komputerowe a badania literackie, Wrocław 2005.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Stasieńko J., Kategoria mimesis a gry komputerowe, [w:] Kulturotwórcza funkcja gier. Gra jako medium, tekst i rytuał, t. 2, red. A. Surdyk, J. Szeja, Poznań 2007.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##