Ambient jako nowy język marketingowej komunikacji i oryginalne wykorzystanie przestrzeni miejskiej
Main Article Content
Abstrakt
Ambient marketing as a new language of marketing communication and the original use in urban space
Ambient marketing is one of the tools that belong to the so-called guerrilla marketing. It is a reaction to the rejection of classical types of marketing with their forms of persuasion. It aims at creating a new form of communication and a dialogue that often takes place in the urban areas. It achieves these goals by using the natural scenery of the city and integrating it within the creation of original, unique, and interactive objects and new communication situations.
Downloads
Article Details
Wydawca „Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” jest upoważniony do korzystania oraz do rozpowszechniana wszystkich opublikowanych w czasopiśmie materiałów na podstawie umowy licencji niewyłącznej nieograniczonej w czasie - zawartej uprzednio na czas nieoznaczony każdorazowo z autorem/ką konkretnego utworu na określonych w tamtejszej umowie polach eksploatacji.
POLITYKA OTWARTEGO DOSTĘPU
„Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Poetica” to czasopismo o otwartym dostępie, a cała jego zawartość jest dostępna bezpłatnie dla użytkowników i instytucji na zasadach Creative Commons Attribution CC-BY 4.0. (uznanie autorstwa). Użytkownicy/ki mogą czytać, pobierać, wykonywać kopie, rozpowszechniać, drukować, wyszukiwać lub linkować do pełnych tekstów artykułów w tym czasopiśmie bez uprzedniej zgody wydawcy lub autora/ki pod warunkiem podania źródła dostępu i autorstwa danej publikacji. Jest to zgodne z definicją otwartego dostępu BOAI (http://www.soros.org/openaccess).
Bibliografia
Broszko K., Ambient – szach mat reklamy, http://pieniadze.gazeta.pl/Gospodarka/1,123716,10585391,Ambient___szach_mat_reklamy.html (dostęp: 2 lutego 2013).
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Bučina T., Ambientní a interagující média v marketingových komunikacích a jejich přijímání spotřebiteli, [praca licencjacka (Bc.), Uniwersytet Tomasya Bati w Zlinie. Wydział komunikacji multimedialnej] Zlín 2011.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Clow K. E., D. E. Baack, Reklama, propagace a marketingová komunikcace, Brno 2008.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
East R., Consumer Behaviour: Advances and Applications in Marketing, London, Prentice Hall, Sydney 1997.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Fichnová K., Kreativita v marketingovej komunikácii a kríza, [in:] Sborník konferenčních příspěvků ze 4. ročniku mezinárodní konference (KO)MÉDIÁ. Zlín 21.-22.10.2009, Zlín 2010.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Fichnová K., Kreativita, masmediálna a marketingová komunikácia: kreativita a jej prezentovanie v periodickej tlači určenej pre odborníkov v oblasti marketingovej komunikácie, [w:] Europejskie konteksty międzykulturowej komunikacji [zbiór pokonferencyjny z okazji 15-lecia Wydziału Humanistycznego i 10-tej rocznicy przemianowania na Wydział Filozoficzny Uniwersytetu Konstantyna Filozofa w Nitrze, Nitra, wrzesień 2008], red. P. Ivanič, M. Hetényi, Z. Taneski, Nitra 2009.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Gero Š., Komunikácia – umenie – marketing, Nitra 2012.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Goodsall J., J. Ruski goes feather for leather for Mardi Gras, AdNews 1999.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Hartley J., ‘Understanding News’, London 1989.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Kapusta G., Identifikácia reklamy tvorivosťou? Kreativita a reklama v zahraničných časopisoch, [w:] Wybrane kwestie tożsamości, kultury i komunikacji masowej, red. K. Fichnová, Nitra 2010.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
konferencji studentów i doktorantów Trnava 28–29 kwietnia 2009], Trnava 2009.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Luxton S., D. Lachlan, What is this thing called ‘Ambient Advertising’?, http://anzmac.info/conference/2000/CDsite/papers/l/Luxton1.PDF (dostęp: 20 marca 2013).
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Malíčková M., Gra (nie) tylko jako fenomen estetyczny: gra, fikcja filmowa i problematyka estetycznego dystansu, Nitra 2008.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Miko F., Aspekty literárneho textu, Nitra 1988.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Patalas T., Guerillový marketing: jak s malým rozpoctem dosáhnout velkého úspechu, [Bratysława] 2009.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Schiffman L., Consumer Behaviour, Prentice Hall, Sydney 1997.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Štrbová E., Organizácia a motivácia v event marketingu, Nitra 2012.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Szabo P., Metafora v reklamnom texte, [in:] Rara avis [zbiór pokonferencyjny VI międzynarodowej
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##
Vysekalová J., R. Komárková, Psychologie reklamy, Praha 2002.
##plugins.generic.googleScholarLinks.settings.viewInGS##